امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سئو چیست ؟

blank

دسته بندی : وبلاگ

تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2023

دیدگـاه : 0

نویسنده : admin-ali

بازدید : 18 views

فکر می کنیم تا اینجا خسته شده اید که از بس سرچ کرده اید سئو چیست و جواب شنیده اید سئو یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو! این واژه چنان مبهم و گنگ است که آدم با خودش فکر می کند این چه تعریفی از سئو است که خودش نیاز به تعریف دارد؟

برای دانستن مفهوم سئو و اینکه بهینه سازی موتور های جستجو چیست، جای درستی آمده اید.

در صورتی که پس مطالعه مقاله به دنبال دوره آموزشی سئو بودید از طریق لینک روبرو اقدام به خرید نمایید : سئو

سئو مجموعه قوانینی است که با رعایت آن در داخل و خارج از سایت، می توانید رتبه سایت خودتان را در نتایج موتورهای جستجو بهبود دهید و مشتریان بیشتری را جذب کالا یا خدمات خود کنید.

پس همراه ما باشید تا با مفهوم کامل سئو چیست آشنا شوید.

blank

سئو چیست؟

زمانی که می خواهید بدانید سئو چیست، اولین کاری که می کنید، در گوگل سرچ می کنید. گوگل نتایج سایت هایی که در زمینه سئو مقاله نوشته اند، را به شما نشان می دهد و می دانیم که شما تمامی نتایج را نمی خوانید و به همان صفحه اول نتایج اکتفا می کنید.

اما تا به حال شده است که با خودتان فکر کنید چرا بعضی سایت ها در اولین نتایج قرار می گیرند و برخی دیگر نه؟ اصلا چه کسانی این ترتیب را برای سایت ها تعیین کرده اند؟

یا اصلا اگر خودتان یک سایت داشته باشید، مطمئنا دلتان می خواهد تا در نتایج اول جستجو ظاهر شوید؛ این کار به کمک سئو ممکن است.

در واقع سئو به افزایش ترافیک سایت شما و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل کمک می کند.

سئو یک کد نیست که بزنید یا وِرد نیست که بخوانید و سایتتان بیاید صفحات اول! بلکه سئو مجموعه کارها و فرایند هایی است که افراد انجام می دهند تا سایتشان در نتایج اول جستجو ظاهر شوند.

اما چه کسی سئو را انجام می دهد؟ یک سئو کار؛ یعنی فردی که اطلاعات کاملی در زمینه سئو و موتور های جست و دارد و می داند که چه استراتژی برای سایت شما و محتوای سایت شما تدوین کند که کمک کند سایت شما توسط موتور های جستجو برتر شناخته شود و در صفحات اول نتایج دیده شود.

سئو یعنی این که در دسترس کسانی قرار بگیرید، که دنبالتان می گردند و به کسب و کار و خدمات شما نیاز دارند.

اهمیت سئو ؟

موتورهای جستجو هدفشان این است که سایت هایی در نتایج اولیه گوگل دیده شوند که به نفع کاربران هستند و نیاز آن ها را رفع می کنند و از هر نظر از کاربران خوب ارزیابی می شوند.

تصور کنید که می خواهید یک مغازه باز کنید. آیا آن را در جایی باز می کنید که شلوغ باشد یا در جایی که خلوت باشد؟

زمانی که شما یک جای پر تردد مغازه باز کنید، تعداد افرادی که از مغازه شما دیدن می کنند هم بالا خواهد بود؛ فرض کنید که روزی ۵۰۰ نفر از مغازه شما و اجناس شما دیدن می کنند. تصور کنید که ۱۰ درصد از این تعداد از شما خرید کنند. قطعا رقم خوبی است.

اما تصور کنید که مغازه شما در یک جایی است که کم تردد است و در روز نهایت ۵۰ نفر از مغازه شما دیدن کنند و ۱۰ درصد آن ها تبدیل به مشتری شما شوند و طبیعتا این میزان بسیار کم است!

blank

اهداف سئو :

  • بازدید سایت شما را افزایش می دهد
  • سئو بهترین ابزار برای تبلیغات به شمار می رود.
  • سایت شما در زمینه خودتان، برند می شود
  • به افزایش فروش شما کمک می کند (دقت داشته باشید که سئو به دیده شدن و فروش بیشتر شما کمک می کند اما تنها دلیل برای افزایش فروش نیست و شما باید به دیگر موارد مهم در فروش هم دقت داشته باشید)

تاریخچه شروع سئو

در سال ۱۹۹۰ بود که موتور های جستجو شروع به کار کردند. در آن زمان محبوب ترین موتورهای جستجو آلتا ویستا، اینفوسیک و یاهو بودند.

در آن دوره نگاهی که مردم به موتورهای جستجو داشتند، یک لیست فهرست شده بود که بر اساس حروف الفبا این فهرست انجام می شد.

در آن سال ها (یعنی همان دهه هفتاد خودمان)، قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل بسیار راحت تر از امروز بود و می شد با کمی خلاقیت در نتایج اولیه قرار گرفت.

درست است که امروزه موتورهای جستجو باهوش تر شده اند؛ اما فراموش نکنید که هنوز هوش انسانی سئوکار ها بالاتر از هوش مصنوعی است و هنوز هم به کمک دانش سئو می توان در نتایج دیده شد.

 

blank

چند روش سئو !

۳ روش برای سئو وجود دارد که می تواند سایت شما را در نتایج اولیه جستجو، نمایش دهد، اما موردی که وجود دارد، این است که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

سئو کلاه سفید

برای آن که سئو کلاه سفید را به خوبی درک کنید، مثال شاگرد زرنگ حرف گوش کن را می توانیم بزنیم.

در این بخش هم مواردی که منجر به سئو کلاه سفید می شوند را برایتان لیست کرده ایم؛ باشد که عبرتی باشد برای سئو کاران کلاه سیاه!

  • محتوای خوب و کاربرپسند
  • کسب لینک طبیعی
  • برندینگ
  • استراتژی محتوایی خوبی
  • بهینه سازی داخلی سایت
  • سرچ کلمات کلیدی
  • تمرکز بر روی تجربه کاربری سایت

سئو کلاه سیاه

کمی بالاتر در مورد تاریخچه سئو، گفتیم که بسیاری از سایت ها از برخی روش های ناجوانمردانه استفاده می کردند و الگوریتم های موتورهای جستجو را دور می زدند و در نتایج اولیه گوگل می آمدند؛ به این روش های ناجوانمردانه، اکنون سئو کلاه سیاه می گویند.

سئو کلاه سیاه شامل موارد زیر می شود:

  • هر گونه متن مخفی
  • ریدایرکت های اغواگرانه
  • کیورد استافینگ
  • شبیه سازی بک لینک ها
  • بک لینک های بی ربط
  • لینک مزرعه
  • PBN
  • کامنت های اسپم

سئو خاکستری

در این روش نه سیخ می سوزد و نه کباب و یک روش محبوب به شمار می رود. چرا که نه مثل سئو کلاه سیاه قرار است که جریمه شویم و سایتمان هرگز بالا نیاید، نه مثل سئو کلاه سفید است که برای رسیدن به صفحه اول نتایج قرار است موهایمان رنگ دندان هایمان شود.

در این این روش تلفیقی از روش های قانونی و غیرقانونی سئو را در پیش خواهیم گرفت تا در زمان کوتاه تری از سئو کلاه سفید، به نتایج اولیه بیاییم و در لیست نتایج ماندگار شویم.

blank

با مراحل انجام سئو آشنا شوید

سئو سه مرحله اصلی دارند که به سه بازوی اصلی سئو معروفند:

  • سئو تکنیکال یا technical seo
  • سئو داخلی یا همان on page seo
  • سئو خارجی یا off page seo

سئو تکنیکال

رعایت موارد زیر می تواند به شما در سئو تکنیکال کمک کند:

  • کد نویسی سایتتان را استاندارد کنید
  • سایتتان را ریسپانسیو کنید (برای کسانی که با موبایل وارد سایت شما می شوند)
  • اصول سئو را در طراحی رعایت کنید
  • نشانه گذاری استاندارد را رعایت کنید
  • سرعت سایتتان را بهینه کنید

فراموش نکنید که پیش از هر چیز شما به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز دارید تا بتوانید بازاریابی محتوایی خودتان را شروع کنید.

بازاریابی محتوا یا سئو on page

رعایت موارد زیر می تواند شما را چندین قدم به موفقیت در سئو نزدیک کند:

  • کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کنید
  • رقبایتان را آنالیز کنید
  • حتما استراتژی محتوایی داشته باشید
  • محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید
  • برچسب گذاری درست داشته باشید
  • دسته بندی محتوایی را رعایت کنید
  • لینک سازی داخلی با دقت بیشتری انجام دهید

سئو آف پیج و لینک سازی هدفمند :

موارد زیر جزو سئو آف پیج هستند:

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • فروم ها و انجمن های تخصصی
  • خرید بک لینک
  • خرید رپورتاژ
  • کامنت مارکتینگ و…

 

blank

 چرا باید سایتتان را سئو کنید ؟

  1. وقتی کاربران سرچ می کنند، شما در صدر نتایج دیده می شوید
  2. رقبایتان را کنار می زنید
  3. می توانید به راحتی فروش خودتان را چند برابر کنید
  4. در حوزه کاری خودتان برند و مرجع می شوید
  5. اگر بخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید (گوگل اَدز)، باید هزینه بیشتری نسبت به سئو بپردازید
  6. ترافیک سایت شما بالا می رود و رتبه الکسا پایین می آید
  7. سئو نسبت به تبلیغات اینترنتی، هزینه بسیار پایین تری دارد
  8. می توانید با کمی دانش در فروش و دیجیتال مارکتینگ، مشتریان وفادار خودتان را داشته باشید
  9. مشتریان هدفمند و واقعی وارد سایت شما می شوند

سایت ها چگونه توسط گوگل ارزیابی می شوند؟

در زیر برایتان الگوریتم های گوگل را آورده ایم که به درک بهتر رفتار موتور جستجوی گوگل با سایت شما کمک می کند.

۱- الگوریتم پاندا

۲- الگوریتم پنگوئن

۳- الگوریتم مرغ مگس خوار

۴- الگوریتم گور خر

۵- الگوریتم کافئین

۶- الگوریتم دزد دریایی

۷- الگوریتم رنک برین

۸- الگوریتم کبوتر

۹- الگوریتم فرشنس

شاید اسم این الگوریتم ها برایتان خنده دار باشد، اما اگر بدانید این الگوریتم ها چه کار ها که نمی کنند!
در زیر جزئیات هرکدام را برایتان عنوان می کنیم.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا برای تحقق هدف شایسته سالاری به وجود آمد! این الگوریتم کمک می کند سایت هایی که کیفیت بالایی دارند دیده شوند و سایت هایی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، در نتایج تاپ به کاربران نشان داده نشوند.

تمرکز الگوریتم پاندا روی محتوا است و اگر شما محتوای ضعیف، بی کفیت و کپی و غیرقابل اعتماد و بدون اعتبار داشته باشید، مورد خشم و غضب الگوریتم پاندا قرار می گیرید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن در ساحل صفحات نتایج قدم می زند و سایت هایی که کیفیت لازم را ندارند و از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کرده اند یا لینک های دستکاری شده دارند، آن ها را در دریا غرق می کند و به پاکسازی ساحل صفحات نتایج کمک می کند.

پس حواستان به استفاده از کلمات کلیدی و لینک سازی هایی که می کنید باشد؛ چرا که وقتی شما خوابید، الگوریتم پنگوئن بیدار است!

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار، هسته اصلی الگوریتم جستجو است. هدف الگوریتم مرغ مگس خوار این است که زمانی که شما عبارتی را در موتور های جستجو، سرچ می کنید، نتایج مرتبط تری را نشان دهد.

درست است که این الگوریتم، تاثیر خطرسازی بر سایت شما ندارد، اما توصیه می کنیم حواستان به انتخاب کلمات کلیدی و کلمات هدفتان باشد.

الگوریتم گور خر

این الگوریتم تخصصی تر عمل می کند و بیشتر سایت های فروش، میزبان این الگوریتم در سایتشان خواهند بود.

گوگل به استفاده بی رویه کلمات کلیدی حساس است و با این الگوریتم حساسیتش را اجرایی کرده است!

علاوه بر این کامنت های تکراری و فیک توسط این الگوریتم شناخته می شوند.

هدف از این الگوریتم این است که کاربران تجربه خرید بهتری داشته باشند و آن دسته از سایت هایی در نتایج اول دیده خواهند شد که واقعی تر باشند و نظرات و محتوای با کیفیت تری در صدر نتایج داشته باشند.

الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین این امکان را به گوگل می دهد تا به صورت موثرتری اطلاعات موجود در صفحات وب را مرور و جمع آوری کند.

این الگوریتم می تواند سرعت نمایش صفحات جستجو را بالاتر ببرد.

الگوریتم دزد دریایی

در این الگوریتم گوگل با کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نکرده باشند، برخورد می کند. یعنی اگر شما از متن، عکس، ویدیو، موسیقی و … استفاده کنید که قبلا توسط دیگران استفاده شده است، گوگل با شما برخورد می کند.

سعی کنید که از محتواهایی استفاده کنید که اجازه استفاده از آن ها را دارید، در غیر این صورت الگوریتم دزد دریایی با این کار شما برخورد می کند و عاقبت خوبی در انتظار سایتتان نخواهد بود.

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین دستیار الگوریتم مرغ مگس خوار است و یک هوش مصنوعی و سیستم یادگیرنده است.

این الگوریتم داده های ورودی کاربران مانند عباراتی که جستجو می کنند، موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارند و باقی داده ها را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که چه چیزی را به کاربر نشان دهد.

به همین دلیل ممکن است که دو نفر همزمان یک چیزی را سرچ کنند، اما با نتایج متفاوتی مواجه شوند که این مربوط به عملکرد الگوریتم رنک برین است.

اگر شما محتوای خوبی نداشته باشید و کاربر پس از آن که وارد سایت شما شد، بلافاصله خارج شود، الگوریتم رنک برین شروع به کار می کند و متوجه ناکارامد بودن سایت و محتوای شما می شود و تاثیر منفی خودش را اعمال می کند.

الگوریتم کبوتر

زمانی که شما به دنبال نزدیک ترین درمانگاه، نزدیک پمپ بنزین یا ..و هستید و همین عبارت را در گوگل سرچ کنید، گوگل به شما نزدیک موقعیت را نمایش می دهد و این کار به لطف الگوریتم کبوتر میسر است.

الگوریتم فرشنس

این الگوریتم تقریبا بر ۳۵ درصد از نتایج جستجو تاثیر می گذارد؛ اما بر چه نتایجی تاثیر گذار است؟

زمانی که شما به دنبال قیمت طلا هستید، محتوای جدید و آخرین قیمت طلا به شما نشان داده می شود و صفحات قیمتی که متعلق به چندین سال پیش هستند، به شما نشان داده نمی شود.

الگوریتم فرشنس به زمان انتشار محتوا ها حساس است و آن هایی که جدید تر هستند را در نتایج نمایش می دهد. البته محتوا های سبز، یعنی محتواهایی که همیشه از اعتبار برخوردار هستند، از این قائده مستثنا هستند (مثلا دستور قرمه سبزی، ۱۰ سال دیگر هم همین است و کسی سرچ نمی کند، دستور روز قرمه سبزی)!

blank

می خواهم سایتم در نتایج اول گوگل باشد!

هر کدام از این روش مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که می توانید انتخاب کنید که در ادامه جزئیات هر کدام را بیان می کنیم.

آیا سایتم را به سئوکار بسپارم؟

میشود ! اما عیبی که این روش دارد، این است که اگر سئو کار شما از سئوکلاه سیاه استفاده کند، سایت و زحمات شما پوچ خواهند شد؛ پس باید در انتخاب سئوکار خودتان بسیار دقت داشته باشید. پس یک کلام : خودتان بیاموزید و انجام دهید .

خودتان می توانید سئوکار خودتان باشید

اگر بخواهید خودتان کار سئو سایتتان را انجام دهید، باید در یک دوره آموزشی شرکت کنید و به صورت آزمایشی روی سایتی کار کنید تا آزمون و خطایتان را روی سایت خودتان انجام ندهید.

این روش مزیتی که دارد، این است که سایت دست خودتان است و جزئیات فرایند سئو را می دانید و احتمال سئو کلاه سیاه پایین می آید و پنل مدیریت سایتتان را به کسی نخواهید سپرد.

blank

سئو بهتر است یا تبلیغات اینترنتی؟

برای آن که بتوانید افزایش فروش را تجربه کنید، می توانید هم از سئو استفاده کنید و هم از تبلیغات اینترنتی. اما تفاوت این دو در چیست و کدام یک بهتر است؟

تبلیغات اینترنتی شامل بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی و پاپ آپ ها در انواع سایت ها است.

تبلیغات هزینه های سنگینی دارد و سئو هزینه های مناسب تری دارد.

blank

آیا سئو رایگان سایت حقیقت دارد؟

تا اینجای مقاله احتمالا با پیچیدگی مقوله سئو آشنا شدید و متوجه شدید که چه اندازه فرایند پیچیده ای است و تا چه اندازه به دانش و تخصص و تجربه نیاز دارد.

اگر شما نخواهید که سایتتان را به دست متخصصان بسپارید و هزینه پرداخت نکنید، می توانید خودتان دست به کار شوید.

به جای هزینه مادی، باید هزینه انرژی و زمان را بگذارید و به دنبال آموزشی صحیح و اصولی و البته رایگان باشید.

blank

اگر سایتمان را سئو کنم چه کسانی می بینند؟

سئو یعنی آن که در دسترس کسانی قرار بگیرید که به کسب و کار و خدمات شما نیاز دارند.

فرض کنید که حوزه فعالیت شما در زمینه فروش لوازم آرایش است؛ در این صورت شما به راحتی می توانید پرسونای مخاطبان هدف خودتان را تعیین کنید.

برای مثال می دانید که بیشتر کسانی که به سایت شما وارد می شوند، خانم های بالغی هستند که نسبت به زیبایی خودشان ارزش زیادی قائل هستند.

 

 

blank

 

 

سخن آخر

این همه گفتیم و گفتیم که رسم آخر کار، به تو ای وب مستر، به تو ای صاحب کسب و کار آنلاین بگوییم که هیچ جایگاهی بی پشتوانه به شما اعطا نمی شود!

شاید بتوانید با پارتی بازی یا دور زدن ربات های گوگل مدتی در صدر نتایج قدرت نمایی کنید، اما فراموش نکنید که گوگل شایسته سالار است و خیلی زود می تواند شما را به قعر نتایج بفرستد و سایتی که صادقانه تلاش می کند و زحمت می کشد، به صدر بنشیند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا کامل ترین اطلاعات را در زمینه سئو، در اختیار شما قرار دهیم؛ و بگوییم هزینه روی آموزش برای خود به هیچ عنوان هزینه نیست و بزرگترین سرمایه هر شخص دانش و علم اوست .

برای خرید دوره آموزشی سئو در قسمت محصولات ما جستجو کرده و سپس با پشتیبان از طریق تیکت ارتباط برقرار نمایید و هر چه سریعتر به فایل های آموزشی دسترسی پیدا نمایید .

در ضمن خاطر نشان می گردد که قیمت واقعی ویدئو های آموزشی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می باشد که با مبلغ ناچیز ۴۷۶ هزار تومان صاحب این پکیج خواهید شد .

اشتراک مادام العمر

عضویت مادام العمر بدون محدودیت

1000,000تومان
  • اشتراک مادام العمر
  • دسترسی بدون محدودیت زمانی
  • بدون محدودیت تعداد دوره
  • استفاده مادام العمر از کلیه امکانات تک گامان

اشتراک ۳ ماهه

عضویت به مدت ۳ ماه بدون محدودیت

250,000تومان
  • اشتراک ۳ماهه
  • دسترسی به مدت سه ماه
  • بدون محدودیت تعداد دوره
  • تمدید قبل از اتمام اشتراک ۱۵۰ هزار تومان

اشتراک تست

یک هفته اشتراک برای تست کانال VIP

50,000تومان
  • اشتراک یک هفته ای
  • دسترسی به مدت یک هفته
  • بدون محدودیت تعداد دوره
  • تمدید قبل از اتمام اشتراک ۲۰۰ هزار تومان

پست های مرتبط

دوره آموزشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دوره آموزشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار : 30 اکتبر 2023

دیدگـاه : 0

blank

با خرید بیشتر از تخفیف بیشتر بهره مند شوید

تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2023

دیدگـاه : 2

blank

ترید چیست ؟ تریدر کیست ؟

تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2023

دیدگـاه : 0

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank

با خرید اشتراک ویژه میتوانید به صورت نامحدود از کلیه دوره های تک گامان استفاده نمایید .

اشتراک یک هفته ای ۵۰ هزار تومان

اشتراک ۳ ماهه ۲۵۰ هزار تومان

مادام العمر ۱میلیون تومان